logo catedra newsletter

REPRENEM UN CURS INCERT PERÒ AMB MOLTES GANES

Curs 2020-2021

Tot i les incerteses a causa de la COVID-19, la Càtedra d'Innovació Social reprèn el curs amb moltes ganes i amb projectes en marxa que anirem desvetllant al seu temps. En aquesta newsletter veureu informació diversa sobre esdeveniments i últimes publicacions científiques que esperem que siguin del vostre interès.

 


CURS DE PSICOLOGIA POSITIVA PER FER FRONT A LA COVID-19

Universitat d'estiu

L'última edició del curs d'estiu "Psicologia positiva per fer front a la COVID-19" es va realitzar en versió online i vam poder presentar i parlar de diferents aspectes (com per exemple les fortaleses, l'optimisme o la gratitud) que ens permeten augmentar les capacitats personals i socials per generar accions de millora en situacions d'incertesa com en la que encara avui en dia ens trobem. A més a més, cada sessió es va complementar amb tècniques pràctiques per poder utilitzar en el nostre dia a dia. 


#RESISTIREM ELS SERVEIS SOCIALS ALS REPTES EMERGENTS PER LA COVID-19?

Conferència inaugural al diploma de Postgrau en gestió pública de Serveis Socials locals

El passat 16 de setembre de 2020, el professor Carles Alsinet, director de la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida, va impartir la conferència "#resistirem els Serveis Socials als reptes emergents per la COVID 19?", en el marc del Diploma de Postgrau en gestió pública de Serveis Socials locals, organitzat per l'Associació Catalana de Municipis (ACM), l'Escola de Treball de la Universitat de Barcelona i la Fundació iSocial.

Durant la conferència en Carles Alsinet ha desenvolupat idees relacionades amb les conseqüències de la pandèmia per a l'atenció i acompanyament de les persones, alertant de que la crisi deixi de banda les conseqüències psicosocials i se centri en els aspectes sanitaris, així com en la importància de transformar l'acció social, passant a un model d'atenció centrat en les persones i canviant la model de governança.

Els professionals dels Serveis Socials locals han de liderar aquesta transformació, des d'una vessant positiva amb una visió tecnològica i amb criteris de claredat, visió, agilitat i entesa.

A continuació trobareu el link de la conferència.


PUBLICACIÓ DE L'ARTICLE "EFFECTS OF SCHOOL-BASED MULTICOMPONENT POSITIVE PSYCHOLOGY INTERVENTIONS ON WELL-BEING AND DISTRESS IN ADOLESCENTS: A SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS"

Com d'efectives són les intervencions positives en adolescents al context escolar?

Aquest Juliol ens van publicar un meta-anàlisi a la revista "Journal of Youth and Adolescence" que demostra com les intervencions positives a l'escola milloren el benestar dels adolescents i redueixen la simptomatologia depressiva. Si en voleu saber més, premeu al següent enllaç:


PUBLICACIÓ DE L'ARTICLE "HOW DOES EMOTIONAL INTELLIGENCE PREDICT HAPPINESS, OPTIMISM, AND PESSIMISM? INVESTIGATING THE RELATIONSHIP FROM THE BIFACTOR MODEL"

Com mesurem la intel·ligència emocional en adolescents?

Aquest Setembre ens han publicat un article a la revista "Current Psychology" on s'explica una alternativa per mesurar la intel·ligència emocional en adolescents, ja que previs estudis han mostrat inconsistències. Si en voleu saber més, premeu al següent enllaç:


JORNADES INNSOC 2020

Humor en temps de crisis

Pròximament us informarem d'un nou format per aquesta edició de les jornades INNSOC. Això si, el tema us l'avancem: "humor en temps de crisis", un aspecte important a tenir en compte i aprendre'n més en aquests moments incerts on viure el dia a dia es converteix en la regla.